Dokonalá cuketová omáčka

20.08.2020

Miluji tuto letní omáčku. Je lehká, krémová, snadná na přípravu a navíc z ní můžete vykouzlit další dvě jídla. Co více si přát. Je málokalorická a plná vitaminů (betakaroten, A, B, C), minerálních látek ( hořčík, železo, vápník, draslík) a vlákniny. Ideální potravina pro redukci váhy a detoxikaci organismu.

Suroviny:

Doba přípravy 10 minut

6 porcí

  • 1 střední cuketa
  • 2 stroužky česneku
  • olivový olej
  • sůl, pepř

Postup přípravy:

  1. Cuketu oloupeme, pokrájíme, posolíme a necháme chvíli vypotit. Osušíme.
  2. Po té ji orestujeme na olivovém oleji cca 5 minut, ke konci přidáme propasírovaný česnek.
  3. Přendáme do hrnce či vyšší nádoby (džbán, nádoba na mixování tyčovým mixerem) a tyčovým mixerem vše rozmixujeme dohladka. Čím delší doba mixování, tím je omáčka krémovější.

Omáčku vmíchejte do těstovin, můžete do nich pokrájet zeleninu, přidat sýr (mozzarella, cottage), vejce, kuřecí či krůtí maso, tuňáka, tofu, čerstvé bylinky, fantazii se meze nekladou:)

Dobrou chuť.

TIP: Pokud do hotové omáčky přidáte riccotu či lučinu, máte pomazánku. Opět můžete přidat bazalku, kopr, oregano,...

TIP 2: Pokud omáčku zalijete vodou a přidáte jakoukoliv pokrájenou zeleninu a bylinku máte lehkou letní polévku. Pro zvýšení sytosti můžete přidat jáhly, červenou čočku, quinou, bulgur, kuskus,...:) Zkoušejte co vyhovuje Vám. 

Pozn. Na obrázku vidíte kukuřičné těstoviny s rajčaty, mozzarellou, jarní cibulkou, cuketovou omáčkou, a dýňovým semínkem