13 tipů, jak použít ořechová másla

15.09.2020

Koupili jste si ořechové máslo a nevíte kam s ním? Ořechové máslo dodá krémovitost a pozvedne chuť každého pokrmu.  

Do jakých pokrmů jej můžete použít?

  1. Obilné kaše - do hotové kaše zamíchejte lžičku ořechového másla
  2. Smoothie - zajistí krémovější  a hustší strukturu
  3. Ořechová mléka - rozmixujte ořechové máslo ve vodě a máte nápoj plný živin a skvělé chuti
  4. dezerty, pečení sladkostí (těsta, korpusy) - hodí se do RAW kuliček, tyčinek, skvěle propojují ingredience mezi sebou
  5. Dipy k masu či zelenině- ořechová másla ochucená bylinkami (bazalka, oregano, saturejka, petrželka, kopr...), solí a pepřem; doporučuji při rozmíchání přidat malinko vody
  6. Místo klasického másla na pečivo, tousty
  7. Placky, palačinky, tortilly, wrapy - potřete ořechovým dipem, doplňte zeleninou, sýrem, masem,... a máte lahodný oběd či večeři
  8. Zeleninové saláty - smíchejte s trochou vody a citronovou šťávou
  9. Ovocné saláty - ovoce pokrájejte na kousky a polijte ho zálivkou z ořechového másla smíchaný se sirupem (javorový, agávový, čekankový, datlový,...)
  10. Krémové polévky - skvěle zjemní krémové polévky; dýňová, batátová, řepná, květáková,...
  11. Pomazánky - ze zeleniny či luštěnin (např. Hummus) - skvělé jako základ pomazánek
  12. Pečená či restovaná zelenina - přimíchejte na konec pečené či restované zeleniny ořechové máslo a máte skvělou lahůdku
  13. Směsi zeleniny a luštěnin či obilovin (rizota, rýžové nudle) - opět na konec přimíchejte ořechové máslo, můžete přidat sojovou omáčku, bylinky, citronovou šťávu,...atd...


K oříškovým máslům lze přidat i koření - skořici, karob, vanilku, kakao, perníkové koření.

Ořechová másla patří mezi olejnaté potraviny, která jsou plná zdraví prospěšných živin. Obsahují zdravé tuky, které snižují cholesterol, bílkoviny, které budují svalovou hmotu, vlákninu, která nás zasytí, čistí střeva a snižuje riziko vzniku karcinomu tlustého střeva. Z vitaminu je to zejména vitamin B 3, který snižuje cholesterol v krvi a vitamin B 6, který je důležitý pro osoby těžce pracující a pro sportovce, jeho nedostatek způsobuje křeče a únavu.  

Dále jsou bohatá na vápník, který je důležitý pro vývoj kostí a správné fungování imunitního systému, železo, který snižuje pocit únavy a dodává nám energii, hořčík, důležitý pro správné fungování nervů, zmírňuje křeče, podporuje bystrost a soustředění, zinek se postará o krásné vlasy a nehty a tryptofan se postará o dobrý spánek a náladu. 

Lidem, kteří se snaží zredukovat svoji váhu určitě doporučuji použití jak ořechů, tak ořechových másel, kvůli jejich významným nutričním vlastnostem a bohatým přínosem pro naše zdraví. Samozřejmě je ale třeba je používat v rozumném množství. Jako to platí všeho.;)

Dobrou chuť


Ořechová másla zakoupíte i v našem E-SHOPU.